SENSACJA! Lancia Ypsilon z fabrycznym napędem CNG!?

Lancia Ypsilon Natural Power (CNG, LNG, gaz ziemny, metan, biogaz, erdgas)
Fot. Czy w salonach pojawi się Lancia Ypsilon z zasilaniem CNG? Źródło: cng.auto.pl

Lancia Ypsilon z fabrycznym napędem CNG? Otrzymaliśmy przecieki, że trwa właśnie montaż kilku prototypowych egzemplarzy tego miejskiego pojazdu z fabryczną instalacją zasilania gazem ziemnym. Pod maską ma znaleźć się nowa jednostka napędowa 0.9 MultiAir Natural Power, która od września będzie dostępna m.in. w nowej generacji Fiata Pandy. Nowa generacja Lancii Ypsilon jest wyłącznie wytwarzana w Polsce, w tyskiej fabryce koncernu Fiat.

Ostatnie miesiące wręcz obfitują w doniesienia o kolejnych nowych modelach z fabryczną instalacją zasilania CNG. Bez wątpienia prym wiedze tutaj koncern Volkswagen – Audi A3 TCNG, VW Up! czy sztandarowy Golf VIII – to tylko niektóre z całej palety pojazdów, które w ciągu kilku lat mają pojawić się na rynku. Szczególnie zaskakujące było wejście w segment aut klasy wyższej – markę Audi.

Wydaje się, że koncern z Turynu zauważył ten istny 'wyścig zbrojeń’ i zdecydował się na wdrożenie CNG również w marce Lancia, należącej do Grupy FIATa. W powietrzu wisiała detronizacja włoskiego producenta jeśli chodzi o ilość produkowanych modeli napędzanych metanem.

Fiat Panda Natural Power (CNG, LNG, gaz ziemny, metan, biogaz, erdgas)
Fot. Fiat Panda Natural Power (CNG) Źródło: cng.auto.pl

W Lanci Ypsilon, która wspólnie z Fiatem Panda bazuje na tej samej płycie podłogowej, zostanie wyprodukowana w kilku testowych egzemplarzach z fabryczną instalacją CNG. Pod maską znajdzie się jednostka napędowa 0.9 MultiAir Natural Power. Rozwinie ona moc 80 KM. Jest to jeden z najnowocześniejszych silników o tej pojemności na świecie.

Nie pozostaje nam nic innego jak czekać na oficjalne potwierdzenie naszych przecieków. Już we wrześniu do oficjalnej sprzedaży ma trafić Fiat Panda właśnie z tą jednostką napędową. Będziemy wtedy w stanie dużo więcej powiedzieć, jak jeździ to gazowe 'cudeńko’.