Skoda zapowiada wprowadzenie aut zasilanych gazem ziemnym (CNG) – CitiGo i Octavia

Skoda CitiGo CNG - miejski samochód zasilany gazem ziemnym
Fot. Skoda CitiGo CNG – miejski samochód zasilany gazem ziemnym Źródło: Skoda

W minionym tygodniu dyrektor marki Skoda potwierdził wytężone prace firmy nad wprowadzeniem nowych rodzajów napędów, w tym silników zasilanych sprężonym gazem ziemnym (CNG). Pierwszym z nich będzie miejski model CitiGo, bliźniacza konstrukcja VW Up! i Seat Mii, w którym znajdzie się jednostka napędowa 1.0 EcoFuel grupy VAG. Kolejną nowością ma być Octavia III generacji, stworzona na nowej płycie podłogowej tego koncernu. Będzie ona również podstawą dla zapowiadanych modeli Audi A3 i A4 TCNG oraz nowych modeli VW. Zapraszamy do bliższego zapoznania się z gazowymi nowościami koncernu z Wolfsburga!

Skoda wchodzi na rynek aut z fabryczną instalacją CNG – CitiGo i Octavia III

Skoda CitiGo CNG - widok instalacji zasilania metanem na przykładzie VW Up! EcoFuel
Fot. Skoda CitiGo CNG – widok instalacji zasilania metanem na przykładzie VW Up! EcoFuel Źródło: Volkswagen

Ta wiadomość była tylko kwestią czasu – Skoda w modelu CitiGo będzie stosować również jednostkę 1.0 EcoFuel zasilaną sprężonym gazem ziemnym (CNG). Po bliźniaczych modelach VW Up! EcoFuel (opis tutaj) i Skoda Mii (opis tutaj), przyszła kolej na ostatniego 'trojaczka'.  Wszystkie trzy konstrukcje będą różnić się w zasadzie drobnymi elementami designu.

Szczegółowy opis pojadu przedstawiliśmy przy okazji relacji z premiery VW Up! EcoFuel z targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Można ją przeczytać tutaj

Octavia III. Według informacji wyciekających z Mlada Boleslav, wejście modelu Octavia III generacji zasilanego gazem ziemnym będzie miało miejsce na przełomie 2012 i 2013 roku. Pojazd prawdopodobnie będzie zasilany jednostką 1.4 TSI EcoFuel, montowaną już w koncepcyjnym Audi A3 TCNG (opis tutaj). Będzie ona rozwijała moc 110 KM, jednocześnie wykazując bardzo ograniczony apetyt na gaz ziemny – ok. 5m3 na 100 kilometrów. Skąd napęd CNG w nowej generacji Skody Octavia? Wszystko dzięki nowej płycie koncernu VAG, która jest przystosowana do nowych rodzajów napędów – m.in. elektrycznych, hybrydowych oraz CNG.

Koncern Volkswagen – przyszłość to CNG!

Silnik VW 1.0 EcoFuel CNG - nowa jednostka fabrycznie przystosowana do zasilania gazem ziemnym (CNG)
Fot. Silnik VW 1.0 EcoFuel CNG – nowa jednostka fabrycznie przystosowana do zasilania gazem ziemnym (CNG) Źródło: cng.auto.pl

Najbliższe lata przyniosą nam wysyp nowości CNG w gamie marek koncernu Volkswagen. Dla nikogo nie powinno to być niespodzianką. VW to dzisiaj najbardziej zaangażowany koncern motoryzacyjny w promowaniu wykorzystania gazu ziemnego do zasilania pojazdów. W ostatnich latach stworzył kilka udanych jednostek napędowych zasilanych metanem – m.in. 1.4 TSI EcoFuel oraz 2.0 EcoFuel. Natomiast od 2010 roku prowadzi sepcjalną serię wyścigową Scirocco R-Cup, gdzie wszystkie ścigające się bolidy zasilane są wyłącznie czystym biometanem (bioCNG).

Źródło:
  • cngexpert.cz, własne
Tagged with: , , , ,