PolEko 2011 – relacja z konferencji ekologicznej i stanowiska CNG

PolEko 2011 - wystawa pojazdów CNG
Fot. PolEko 2011 – wystawa pojazdów CNG – IVECO i Volkswagen Źródło: cng.auto.pl

Na tegorocznych targach PolEko 2011 ponownie mocno zaakcentowano obecność CNG i biometanu w motoryzacji. Przedstawiciele Akademii Górniczo-Hutniczej, realizujący projekt Biomaster, wykonali szereg prezentacji na temat potencjału biometanu dla usług komunalnych w Polsce. Natomiast oprócz bogatego stanowiska, zorganizowało wystawę pojazdów z fabryczną instalacją zasilania sprężonym menatem. Goście mogli oglądać auta marek IVECO, Mercedes-Benz oraz Volkswagen.

Konferencja ekologiczna – CNG i biometan jako ekologiczne paliwo przyszłości

PolEko 2011 - jedna z prezentacji projektu Biomaster, przedstawiona przez Panią Paulinę Łyko
Fot. PolEko 2011 – jedna z prezentacji projektu Biomaster, przedstawiona przez Panią Paulinę Łyko Źródło: BioMaster

Targom PolEko 2011 tradycyjnie towarzyszyła konferencja poświęcona ekologicznym paliwom dla motoryzacji. Szczególnie mocny akcent położono na wykorzystanie sprężonego gazu ziemnego (CNG) oraz odnawialnego biometanu do zasilania pojazdów. Prezentacje na ten temat przedstawili dr Radosław Pomykała oraz Paulina Łyko z Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Reprezentują oni europejski projekt BioMaster, który promuje wykorzystanie sprężonego biometanu do zasilania pojazdów komunalnych. Od prelegentów można było dowiedzieć się m.in. sposobów pozyskiwania biometanu, zasad jego uzdatniania do jakości paliwa silnikowego oraz podstawowych informacji o istniejących flotach pojazdów NGV. Ideą projektu Biomaster jest budowa całego łańcucha funkcjonowania produktu – od producenta, przez technologię tankowania i zasilania pojazdów po kocowego odbiorcę.

Oszczędne i ekologiczne rozwiązania dla polskich flot

PolEko 2011 - stanowisko PGNiG SA
Fot. PolEko 2011 –  Źródło: cng.auto.pl

Tradycyjnie wystawiło bogate stanowisko promujące wykorzystanie gazu ziemnego w działalności gospodarczej. Szczególnie mocno akcentowano zastosowanie sprężonego gazu ziemnego (CNG) do zasilania pojazdów. Na stanowisku można było bliżej zapoznać się z zasadami działania stacji CNG czy konstrukcją pojazdów zasilanych metanem.

Natomiast przed halą wystawową urządzono wystawę pojazdów z fabryczną instalacją zasilania gazem ziemnym. Znalazły się na niej pojazdy marek:

PolEko 2011 - pojazdy IVECO na gaz ziemny (CNG)
Fot. PolEko 2011 – VW Caddy EcoFuel na wystawie pojazdów CNG Źródło: cng.auto.pl

– IVECO – użytkowy Daily Natural Power oraz ciężarowy Eurocargo CNG (wystawiony prze IVECO Polska)

PolEko 2011 - Mercedes Sprinter NGT - pierwszy pojazd demonstracyjny Sprinter na CNG
Fot. PolEko 2011 – Mercedes Sprinter NGT – pierwszy pojazd demonstracyjny Sprinter na CNG w Wielkopolsce Źródło: cng.auto.pl

– Mercedes-Benz – dostawczy Sprinter NGT (wystawiony przez Autoryzowanego Dealera pojazdów użytkowych Mercedes-Benz w Poznaniu – Mercedes Poznań)

PolEko 2011 - VW Caddy EcoFuel na wystawie pojazdów CNG
Fot. PolEko 2011 – VW Caddy EcoFuel na wystawie pojazdów CNG Źródło: cng.auto.pl

– Volkswagen Caddy Maxi EcoFuel (wystawiony przez Autoryzowanego Dealera VW w Poznaniu – Krotoski-Cichy)