Supertest Ekonomii – dominacja samochodów zasilanych gazem ziemnym (CNG)
Już po raz drugi w Superteście Ekonomii dominowały samochody na gaz ziemny. Nie tylko było ich podobnie jak przed rokiem najwięcej – 7 – ale po raz drugi z rzędu zwyciężyły w klasyfikacji generalnej, w której kryterium porównawczym, był koszt zużytego paliwa. Całe „podium” przypadło drużynie CNG, bo z 4 aut osobowych, które rywalizowały z 5 dieslami na 300 km trasie, aż 3 przejechały najtaniej.
Obok zwycięskiej Pandy, taniej od najoszczędniejszej wśród konkurentów Skody Octavii przejechały dystans Supertestu także Opel Zafira i Volkswagen Passat, zużywając gaz za około 25 złotych a VW Caddy Comfortline 2.0 EcoFuel uplasował się tuż za Octavią z kosztem gazu nieco poniżej 31 zł. Pozostałe auta zasilane konwencjonalnym paliwem, poza niewiarygodnie oszczędną Octavią, choć i ich wyniki są godne pozazdroszczenia, już wyraźnie odstawały. Koszt oleju napędowego zużytego przez Alfę Romeo MiTo wyniósł blisko 44 zł. Bardzo interesująco na trasie 8 Supertestu wpadły
3 samochody dostawcze: Fiat Doblo 1.6 Natural Power, Iveco EcoDaily 3.0 Natural Power i Mercedes Benz Sprinter NGT. Na przykład koszt przewiezienia 1 m3 ładunku na 100 km w przypadku Sprintera wyniósł zaledwie 1.24 zł, Iveco 1.25,
a w Doblo 3.19. Z kolei przewiezienie tony ładunku na tym samym dystansie kosztowało od 12,63 zł w przypadku Iveco i 13.10 w Mercedesie.
Wszystkie samochody startujące w Superteście wyposażone były w fabryczne instalacje CNG i zadowalały się takim paliwem, choć wszystkie miały zbiorniki na benzynę, na wypadek, gdyby zabrakło gazu a w okolicy nie było stacji z tym paliwem. To ważne zwłaszcza w naszym kraju, gdzie sieć ogólnodostępnych stacji CNG ciągle jest bardzo skromna. Ale to chyba jedyna uciążliwość związana z użytkowaniem tych pojazdów. Za to tankowanie – sama przyjemność. Poza samochodami CNG , na pewno powody do zadowolenia ma Skoda Auto. Jej reprezentant drugi raz z rzędu okazał się najoszczędniejszy wśród aut zasilanych olejem napędowym .
Przed rokiem Octavia 1.6 GreenLine na trasie z Warszawy do Poznania, z tym samym kierowcą spalała 3.42l/100km. Tegoroczna trasa i dobra pogoda sprzyjały uzyskiwaniu rekordowych wyników a nadzwyczaj skromny apetyt na paliwo dał Octavii również zwycięstwo w klasyfikacji „Mistrz zasięgu”. Przy zużywaniu 1.89l/100 km zasięg tego samochodu na jednym zbiorniku wynosi 2910 km. A skoro jesteśmy przy rekordach. Po raz 8 w kategorii „Najtańszy w eksploatacji”, uwzględniającej cenę zakupu i koszty paliwa , zwyciężył samochód Fiata – 500 1.3 Multijet . Kilometr podróży tym samochodem kosztuje 79 gr. Oczywiście pod warunkiem stosowania zasad ekonomicznej jazdy.