Supertest Ekonomii VIII już 11 czerwca! CNG broni mistrzowskiego tytułu najnowszymi pojazdami!

VII Supertest Ekonomii 2010
Fot. Czy CNG obroni mistrzowski tytuł w klasyfikacji generalnej? Źródło: cng.auto.pl

Wielkimi krokami zbliża się VIII Supertest Ekonomii 2011. Już 11 czerwca kilkunastu kierowców rozpocznie w Warszawie rywalizację o tytuł najbardziej oszczędnego kierowcy roku. W bieżącej edycji imprezy pojazdy będą miał do pokonania dystans ok. 300 kilometrów na trasie Warszawa – Radom – Puławy – Warszawa. Portal cng.auto.pl po raz kolejny wystawi do wyścigu bogatą gamę pojazdów zasilanych gazem ziemnym, w tym bardzo nowoczesne konstrukcje! Start oraz meta odbędzie się na happeningu Akademii Ekojazdy w Parku Agrykola, gdzie Portal CNG.AUTO.PL wspólnie z Przemysłowym Instytutem Motoryzacji (PIMOT), wystawi swoje stanowisko.

Portal CNG.AUTO.PL wraz ze sponsorem generalnym – Polskim Górnictwem Naftowym i Gazownictwem SA (PGNiG SA) oraz grupą parterów (Iveco Polska, Mercedes-Benz Polska oraz Autoryzowany Dealer Mercedes-Benz w Poznaniu – STS Centrum Dystrybucji Samochodów, Vitkovice-Milmet, VW Krotoski-Cichy) wystawi liczną gamę pojazdów zasilanych sprężonym gazem ziemnym (CNG). Szykujemy też super niespodzianki. Dzięki szczególnemu zaangażowaniu partnerów, w tegorocznej rywalizacji wezmą udział bardzo nowoczesne konstrukcje zasilane CNG – wszystkie z instalacją fabryczną.  

1. Volkswagen Passat 1.4 TSI EcoFuel

VW Passat TSI EcoFuel Vitkovice-Milmet
Fot. VW Passat TSI EcoFuel Vitkovice-Milmet

Naszą listę otwiera jeden z najbardziej ekonomicznych i ekologicznych samochodów na świecie: Volkswagen Passat EcoFuel 1.4 TSI, wyposażony w fabryczną instalację zasilania gazem ziemnym (CNG). Według producenta średnie spalanie tego pojazdu na 100 kilometrów to zaledwie 4,8 m³ ‘metanu’!

2. Opel Zafira 1.6 EcoFlex Turbo CNG

Opel Zafira EcoFlex 1.6 CNG Turbo Vitkovice Milmet
Fot. Opel Zafira EcoFlex 1.6 CNG Turbo Vitkovice Milmet

Kolejną nowością, którą chcemy pokazać, jest siedmioosobowy samochód – Opel Zafira 1.6 CNG EcoFlex Turbo o mocy 150KM. Pojazd oficjalnie pojawił się w ofercie polskiego dystrybutora General Motors dopiero w tym roku. Z danych katalogowych wynika, że auto na trasie powinno zadowolić się zaledwie 5,3 m3 gazu ziemnego.

3. Fiat Panda 1.2 Natural Power

Niewątpliwym pretendentem do zwycięstwa tegorocznego Supertestu będzie produkowany w Polsce pojazd zasilany CNG – Fiat Panda 1.2 Natural Power. Czy uda mu się pokonać zeszłoroczny rekord spalania Pana Andrzeja Bagniewskiego? Wszystko będzie zależało od przyjętej strategii kierowcy Pandy – dystans jaki, będzie musiał przejechać pojazd to nieco więcej niż teoretyczny zasięg pojazdu wg danych katalogowych. Także istnieje szansa na przejechania trasy wyłącznie przy zasilaniu metanem. Należy tutaj zaznaczyć że Panda może też być również zasilana etyliną. Potrzebuje wówczas na przejechanie 100 kilometrów w trasie ok. 4 litrów paliwa.

4. VW Caddy Maxi Life 2.0 EcoFuel

Ostatnim samochodem osobowym zasilanym metanem, również produkowanym w Polsce, jest Volkswagen Caddy Maxi Life 2.0 EcoFuel. Ten wyprodukowany w 2011r. pojazd zostanie udostępniony na potrzeby Supertestu dzięki uprzejmości zaprzyjaźnionego dealera VW – Krotoski-Cichy z Poznania. Poprowadzi go administrator Portalu CNG.AUTO.PL – Bartłomiej Kamiński, który w zeszłorocznym Superteście kierował podobnego Caddy zasilanego CNG. Bartek miał już przyjemność przetestowania pojazdu i według wstępnych obliczeń, tak dużym samochodem, komfortowo mieszczącym na pokładzie 7 dorosłych osób oraz spory bagaż, powinien pokonać dystans 100km za mniej niż 20zł. Bartek jednocześnie zaznaczył, że nie zamierza tym razem stosować ‘ecodrivingu’. Mottem jazdy tego dnia będzie dynamiczna, szybka jazda bez wyrzeczeń (m.in. włączona klimatyzacja). Chcemy przez to pokazać, jak tanio i ekologicznie można przejechać dystans 300 kilometrów bez stosowania specjalnych technik ekonomicznej jazdy.

Stawkę pojazdów zasilanych gazem ziemnym zamykają samochody dostawcze. To kolejna kategoria, gdzie CNG rzuca rękawicę swoim „Rywalom”.  Portal CNG.AUTO.PL wystawi trzy uznane konstrukcje:

5. Fiat Doblo 1.6 Natural Power

Fiat Doblo 1.6 Natural Power Torital-Toruń

6. Iveco EcoDaily 3.0 NaturalPower

7. Mercedes-Benz Sprinter 1.8 NGT

Fiat Ducato będzie stanowił pewnego rodzaju nowość dla szerokiej opinii, pomimo że jest to pojazd oferowany na rynku od kilku lat. Na potrzeby testu zostanie udostępniony przez Autoryzowanego Dealera Fiata z Bydgoszczy. Iveco i Mercedes zostały poddane w ciągu ostatniego roku długodystansowym testom. Mercedes Sprinter NGT posiada m.in. specjalny pakiet wyposażenia Blue Motion, dzięki któremu pojazd powinien wykazywać szczególnie niskie zapotrzebowanie na paliwo. Zaś Iveco Daily Natural Power to już wręcz legendarna konstrukcja, ceniona przez użytkowników w całej Europie za komfort i ekologię. Czy któryś z producentów odważy się wystawić podobne samochody zasilane olejem napędowym i stanąć do rywalizacji z naszymi autami dostawczymi?

W ramach przypomnienia chcemy przytoczyć kilka ważnych faktów z poprzednich edycji Supertestów Ekonomii:

– Pierwszy samochód zasilanych CNG – Fiat Panda Natural Power – wystartował w 2009

– Wielkie zwycięstwo CNG miało miejsce w zeszłorocznej, VII edycji Supertestu:

1) W klasyfikacji generalnej wywalczyliśmy 4 pierwsze miejsca:

1. Opel Zafira 1.6 CNG

2. Opel Astra Caravan 1.6 CNG 

3. Volkswagen Touran 2.0 EcoFuel

4. Volkswagen Caddy Furgon 2.0 EcoFuel

2) W kategorii ‘Koszt przewiezienia 1 pasażera’ 1. miejsce z 0,87 zł na osobę zajął autobus Tedom C12G

3) W klasyfikacji ‘Koszt przewiezienia 1m3 ładunku na 100 kilometrów z 1,44 zł zajął Iveco ecoDaily 50C 14G

– Łącznie w Supertestach Ekonomii wystartowało 8 pojazdów z fabryczną instalacją CNG.

– Zwycięzca VII Supertestu Ekonomii 2011 – Pan Andrzej Bagniewski – na przejechanie 100 kilometrów potrzebował średnio 4.26 m3 CNG i 0.20 l benzyny, co łącznie daje 10.39 zł/100 km

Zapraszamy wszystkich miłośników CNG do odwiedzenia Miasteczka Ekojazdy!

VIII Supertest Ekonomii w tym roku będzie powiązany z Miasteczkiem Ekojazdy, gdzie będą znajdowały się start i meta rajdu. Dlatego zapraszamy wszystkich miłośników CNG do odwiedzenia rodzinnego wydarzenia promującego ekologiczną i bezpieczną jazdę.

Będzie można nas znaleźć na stanowisku Przemysłowego Instytutu Motoryzacji (PIMOT), który będzie wystawiał się z projektem GasHighWay. Serdecznie zapraszamy!

Poszukujemy autobusu – zwracamy się do Państwa z prośbą o pomoc.

Posiadamy jeszcze możliwość wystawianie w Superteście Ekonomii 2011 autobusu zasilanego gazem ziemnym. W związku z tym poszukujemy podmiotu (dystrybutor, operator komunikacji miejskiej), który zdecyduje się wystawić do rywalizacji pojazdy z instalacją fabryczną zasilania gazem ziemnym. Zainteresowane osoby prosimy o kontakt mailową:

Bartłomiej Kamiński

E-mai: biuro@cng.auto.pl

Jeszcze raz pragniemy podziękować naszym sponsorom i parterom za wsparcie w wystawieniu pojazdów do tegorocznej, VIII edycji Supertestu Ekonomii!

Wielkimi krokami zbliża się VIII Supertest Ekonomii 2011. Już 11 czerwca kilkunastu kierowców rozpocznie w Warszawie rywalizację o tytuł najbardziej oszczędnego kierowcy roku. W bieżącej edycji imprezy pojazdy będą miał do pokonania dystans ok. 300 kilometrów na trasie Warszawa – Radom – Puławy – Warszawa. Portal cng.auto.pl po raz kolejny wystawi do wyścigu bogatą gamę pojazdów zasilanych gazem ziemnym, w tym bardzo nowoczesne konstrukcje! Start oraz meta odbędzie się na happeningu Akademii Ekojazdy w Parku Agrykola, gdzie Portal CNG.AUTO.PL wspólnie z Przemysłowym Instytutem Motoryzacji (PIMOT), wystawi swoje stanowisko.

Portal CNG.AUTO.PL wraz ze sponsorem generalnym – Polskim Górnictwem Naftowym i Gazownictwem SA (PGNiG SA) oraz grupą parterów (Iveco Polska, Mercedes-Benz Polska, Vitkovice-Milmet, VW Krotoski-Cichy) wystawi liczną gamę pojazdów zasilanych sprężonym gazem ziemnym (CNG). Szykujemy też super niespodzianki. Dzięki szczególnemu zaangażowaniu partnerów, w tegorocznej rywalizacji wezmą udział bardzo nowoczesne konstrukcje zasilane CNG – wszystkie z instalacją fabryczną.

  1. Volkswagen Passat 1.4 TSI EcoFuel

Naszą listę otwiera jeden z najbardziej ekonomicznych i ekologicznych samochodów na świecie: Volkswagen Passat EcoFuel 1.4 TSI, wyposażony w fabryczną instalację zasilania gazem ziemnym (CNG). Według producenta średnie spalanie tego pojazdu na 100 kilometrów to zaledwie 4,8 m³ ‘metanu’!

  1. Opel Zafira 1.6 EcoFlex Turbo CNG

Kolejną nowością, którą chcemy pokazać, jest siedmioosobowy samochód – Opel Zafira 1.6 CNG EcoFlex Turbo o mocy 150KM. Pojazd oficjalnie pojawił się w ofercie polskiego dystrybutora General Motors dopiero w tym roku. Z danych katalogowych wynika, że auto na trasie powinno zadowolić się zaledwie 5,3 m3 gazu ziemnego.

  1. Fiat Panda 1.2 Natural Power

Niewątpliwym pretendentem do zwycięstwa tegorocznego Supertestu będzie produkowany w Polsce pojazd zasilany CNG – Fiat Panda 1.2 Natural Power. Czy uda mu się pokonać zeszłoroczny rekord spalania Pana Andrzeja Bagniewskiego? Wszystko będzie zależało od przyjętej strategii kierowcy Pandy – dystans jaki, będzie musiał przejechać pojazd to nieco więcej niż teoretyczny zasięg pojazdu wg danych katalogowych. Także istnieje szansa na przejechania trasy wyłącznie przy zasilaniu metanem. Należy tutaj zaznaczyć że Panda może też być również zasilana etyliną. Potrzebuje wówczas na przejechanie 100 kilometrów w trasie ok. 4 litrów paliwa.

  1. VW Caddy Maxi Life 2.0 EcoFuel

Ostatnim samochodem osobowym zasilanym metanem, również produkowanym w Polsce, jest Volkswagen Caddy Maxi Life 2.0 EcoFuel. Ten wyprodukowany w 2011r. pojazd zostanie udostępniony na potrzeby Supertestu dzięki uprzejmości zaprzyjaźnionego dealera VW – Krotoski-Cichy z Poznania. Poprowadzi go administrator Portalu CNG.AUTO.PL – Bartłomiej Kamiński, który w zeszłorocznym Superteście kierował podobnego Caddy zasilanego CNG. Bartek miał już przyjemność przetestowania pojazdu i według wstępnych obliczeń, tak dużym samochodem, komfortowo mieszczącym na pokładzie 7 dorosłych osób oraz spory bagaż, powinien pokonać dystans 100km za mniej niż 20zł. Bartek jednocześnie zaznaczył, że nie zamierza tym razem stosować ‘ecodrivingu’. Mottem jazdy tego dnia będzie dynamiczna, szybka jazda bez wyrzeczeń (m.in. włączona klimatyzacja). Chcemy przez to pokazać, jak tanio i ekologicznie można przejechać dystans 300 kilometrów bez stosowania specjalnych technik ekonomicznej jazdy.

Stawkę pojazdów zasilanych gazem ziemnym zamykają samochody dostawcze. To kolejna kategoria, gdzie CNG rzuca rękawicę swoim „Rywalom”.  Portal CNG.AUTO.PL wystawi dwie uznane konstrukcje:

  1. Mercedes-Benz Sprinter 1.8 NGT
  2. Iveco EcoDaily 3.0 NaturalPower

Oba pojazdy poddaliśmy w ciągu ostatniego roku długodystansowym testom. Mercedes Sprinter NGT posiada m.in. specjalny pakiet wyposażenia Blue Motion, dzięki któremu pojazd powinien wykazywać szczególnie niskie zapotrzebowanie na paliwo. Zaś Iveco Daily Natural Power to już wręcz legendarna konstrukcja, ceniona przez użytkowników w całej Europie za komfort i ekologię. Czy któryś z producentów odważy się wystawić podobne samochody zasilane olejem napędowym i stanąć do rywalizacji z naszymi autami dostawczymi?

W ramach przypomnienia chcemy przytoczyć kilka ważnych faktów z poprzednich edycji Supertestów Ekonomii:

Pierwszy samochód zasilanych CNG – Fiat Panda Natural Power – wystartował w 2009

Wielkie zwycięstwo CNG miało miejsce w zeszłorocznej, VII edycji Supertestu:

1) W klasyfikacji generalnej wywalczyliśmy 4 pierwsze miejsca:

1. Opel Zafira 1.6 CNG

2. Opel Astra Caravan 1.6 CNG 

3. Volkswagen Touran 2.0 EcoFuel

4. Volkswagen Caddy Furgon 2.0 EcoFuel

2) W kategorii ‘Koszt przewiezienia 1 pasażera’ 1. miejsce z 0,87 zł na osobę zajął autobus Tedom C12G

3) W klasyfikacji ‘Koszt przewiezienia 1m3 ładunku na 100 kilometrów z 1,44 zł zajął Iveco ecoDaily 50C 14G

Łącznie w Supertestach Ekonomii wystartowało 8 pojazdów z fabryczną instalacją CNG.

Zwycięzca VII Supertestu Ekonomii 2011 – Pan Andrzej Bagniewski – na przejechanie 100 kilometrów potrzebował średnio 4.26 m3 CNG i 0.20 l benzyny, co łącznie daje 10.39 zł/100 km

Na koniec zwracamy się do Państwa z prośbą o pomoc.

Posiadamy jeszcze możliwość wystawianie w Superteście Ekonomii 2011 autobusu zasilanego gazem ziemnym. W związku z tym poszukujemy podmiotu (dystrybutor, operator komunikacji miejskiej), który zdecyduje się wystawić do rywalizacji pojazdy z instalacją fabryczną zasilania gazem ziemnym. Zainteresowane osoby prosimy o kontakt drogą telefoniczną lub mailową:

Bartłomiej Kamiński

E-mai: biuro@cng.auto.pl

Jeszcze raz pragniemy podziękować naszym sponsorom i parterom za wsparcie w wystawieniu pojazdów do tegorocznej, VIII edycji Supertestu Ekonomii!

Sponsor generalny

– Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo SA

Partnerzy

– Iveco Polska

– Mercedes-Benz Polska

Przemysłowy Instytut Motoryzacji z projektem GasHighWay

– Vitkovice Milmet SA

– Autoryzowany Dealer Volkswagen – Krotoski-Cichy z Poznania

Źródło:
  • Portal cng.auto.pl
Tagged with: , , ,