Audi pokazuje koncept modelu A3 z fabryczną instalacją CNG!

W 2013 roku Audi zamierza wprowadzić do sprzedaży wersję kompaktowego kombi – modelu A3 – z fabryczną instalacją zasilania sprężonym gazem ziemnym (CNG). W pojeździe zostanie zamontowana jednostka napędowa o pojemności 1,4 litra i mocy 110 KM. Będzie zasilana gazem ziemnym lub benzyną. Zamontowany zbiornik o pojemności 20 m3 (15 kg) CNG pozwoli na pokonanie ok. 400 kilometrów. W kolejnych latach przewiduje się również montowanie jednostki CNG w modelu A4 (klasa średnia). Według nieoficjalnych doniesieć znajdzie się też w innych pojazdach tej klasy grupy Volkswagen.

Podczas prezentacji koncepcyjnego Audi A3 TCNG przedstawiciele koncernu zapowiedzieli wprowadzenie niekonwencjonalnego sposobu pozyskiwania metanu do zasilania pojazdów. Polega on na pozyskiwaniu energii elektrycznej w siłowniach wiatrowych, a następnie na jej podstawie produkcję wodoru. Jednak pierwiastek ten nie będzie bezpośrednio zasilał pojazdu, lecz zostanie wykorzystany jako baza dla produkcji gazu syntetycznego. To finalne paliwo powstanie w procesie mieszania wodoru z dwutlenkiem węgla. Proces ten zostanie wkrótce szerzej opisany na łamach naszego portalu.

Płyta podłogowa oraz znaczna częsc podzespołów, na których bazują modele Audi A3 i A4, jest używana również do innych pojazdów grupy Volkswagen Aktiengesselschaft. Stąd przypuszczenie, że silnik może być użyty w kolejnych generacjach pojazdów, takich jak Volkswagen Golf VII i Golf Plus czy Skoda Octavia. Brak jednak oficjalnych informacji na ten temat.

Projekt E-Gas
Zapraszamy do obejrzenia krótkiej relacji filmowej poświęconej Projektowi E-gas oraz samemu Audi A3 TCNG.
- spiegel.de, audi com, youtube.com