W Madrycie wdrażają nowy autobus hybrydowy zasilany gazem ziemnym (CNG)

W Mardycie pojawił się 10-dniowych testach autobus hybrydowy zasilany CNG klasy midi. W testowanym pojeździe na uwagę zasługuje innowacyjny napęd, łączący zasilanie silnikiem na sprężony gaz ziemny (CNG) oraz silnikiem elektrycznym. Madrycki operator komunikacyjny EMT ma zamiar udowodnić przeprowadzanami testami korzyści płynące z eksploatacji pojazdów gazowo-hybrydowych. W 2013 roku po Madrycie będzie poruszało się 20 takich autobusów CNG we flocie madryckiego przewoźnika.

Autobus marki OMB klasy midi o napędzie gazowo-hybrydowym nosi nazwę Horus. Na swój pokład może zabrać 47 pasażerów (11 miejsc siedzących, 35 stojących oraz miejsce dla osoby na wózku inwalidzkim). Dostawcą jednostki napędowej jest włoska firma Eco Power Technology. Może ona występować w kilku wariantach: CNG-hybryda, diesel-hybryda, LPG-hybryda oraz wyłącznie elektrycznym.

OMB Horus porusza się już w kilku włoskich miastach od 10 lat – m.in. Aquili, Brescii, Genuii, Neapolu, Turynie, Wenecji.

Juan Angel Terron, dyrektor ds. technicznych przewoźnika EMT, przypomniał, że firma zaprzestała zamawiania autobusów zasilanych olejem napędowym. Ponadto w latach 2012-2013 przestawi 9 pojazdów do zasilania hybrydowego oraz zakupi 5 pojazdów zasilanych CNG oraz 7 pojazdów hybrydowych.