Na Mazowszu testują VW Caddy i Mercedesa Econica NGT
Test Volkswagena Caddy Furgon EcoFuel i śmieciarki Mercedes Econic NGT zasilanych gazem ziemnym
dzięki uprzejmości Dealera Volkswagen Krotoski-Cichy z Poznania oraz Mercedes Benz Warszawa przy wsparciu portalu cng.auto.pl
W lipcu 2010 roku mieliśmy możliwość testowania dwóch pojazdów zasilanych sprężonym gazem ziemnym (CNG) – VW Caddy Furgon EcoFuel i Mercedes Econic NGT. To paliwo gazowe zdobywające coraz większe uznanie wśród użytkowników, pozwala na znaczne zmniejszenie bądź wyeliminowanie szkodliwych spalin (całkowicie sadzy, a o kilkadziesiąt procent dwutlenku węgla i tlenków azotu). Ponadto przy obecnych cenach paliw jest znacznie tańsze w eksploatacji – koszty w warunkach miejskich w porównaniu do oleju napędowego są niższe o ok. 30%.
Volkswagen Caddy Furgon to sprawdzony i solidny pojazd dostawczy, przystosowany do wielozadaniowej pracy. W wersji EcoFuel napędza go silnik o pojemności skokowej 2 litrów, fabrycznie przystosowany do zasilania sprężonym gazem ziemnym (CNG). Dzięki takiemu rozwiązaniu instalacja gazowa jest niezwykle trwała oraz pozwala na uzyskanie bardzo dobrych osiągów przy niskim zużyciu paliwa – pojazd dysponuje 109 KM, ale na przejechanie 100 kilometrów potrzebuje zaledwie 15 zł. W wyniku fabrycznego przystosowania do zasilania CNG, zbiorniki gazu umieszczono bezpiecznie pod podłogą pojazdu, nie ograniczając przestrzeni bagażowej w porównaniu do konwencjonalnie zasilanych wersji. Testowany egzemplarz został użyczony dzięki uprzejmości Dealera Volkswagen Krotoski-Cichy z Poznania.

