Na Mazowszu testują VW Caddy i Mercedesa Econica NGT

Test Volkswagena Caddy Furgon EcoFuel i śmieciarki Mercedes Econic NGT zasilanych gazem ziemnym

dzięki uprzejmości Dealera Volkswagen Krotoski-Cichy z Poznania oraz Mercedes Benz Warszawa przy wsparciu portalu cng.auto.pl

W lipcu 2010 roku mieliśmy możliwość testowania dwóch pojazdów zasilanych sprężonym gazem ziemnym (CNG) – VW Caddy Furgon EcoFuel i Mercedes Econic NGT. To paliwo gazowe zdobywające coraz większe uznanie wśród użytkowników, pozwala na znaczne zmniejszenie bądź wyeliminowanie szkodliwych spalin (całkowicie sadzy, a o kilkadziesiąt procent dwutlenku węgla i tlenków azotu). Ponadto przy obecnych cenach paliw jest znacznie tańsze w eksploatacji – koszty w warunkach miejskich w porównaniu do oleju napędowego są niższe o ok. 30%.

Volkswagen Caddy Furgon to sprawdzony i solidny pojazd dostawczy, przystosowany do wielozadaniowej pracy. W wersji EcoFuel napędza go silnik o pojemności skokowej 2 litrów, fabrycznie przystosowany do zasilania sprężonym gazem ziemnym (CNG). Dzięki takiemu rozwiązaniu instalacja gazowa jest niezwykle trwała oraz pozwala na uzyskanie bardzo dobrych osiągów przy niskim zużyciu paliwa – pojazd dysponuje 109 KM, ale na przejechanie 100 kilometrów potrzebuje zaledwie 15 zł. W wyniku fabrycznego przystosowania do zasilania CNG, zbiorniki gazu umieszczono bezpiecznie pod podłogą pojazdu, nie ograniczając przestrzeni bagażowej w porównaniu do konwencjonalnie zasilanych wersji. Testowany egzemplarz został użyczony dzięki uprzejmości Dealera Volkswagen Krotoski-Cichy z Poznania.

Mercedes Econic NGT już na pierwszy rzut oka przykuwa uwagę każdej osoby. Wszystko dzięki charakterystycznej konstrukcji tego ciężkiego pojazdu o zabudowie śmieciarki, przystosowanego specjalnie na potrzeby poruszania się w środowisku miejskim – m.in. poprzez obniżoną kabinę i niezwykle zwrotny układ skrętny. Testowana wersja wyróżnia się zastosowaniem najbardziej ekologicznego napędu – zasilania gazem ziemnym, w nazewnictwie marki Mercedes: NGT – Natural Gas Technology. Dzięki temu udało się w spalinach wyeliminować emisję cząstek stałych i poważnie ograniczyć wytwarzanie szkodliwego dwutlenku węgla i tlenków azotu. Dzięki zasilaniu gazem ziemnym pojazd charakteryzuje się mniejszym zapotrzebowaniem finansowym na zużywane paliwo.Akcja testowania pojazdu jest koordynowana przez portal cng.auto.pl .
Trwała w czerwcu i lipcu 2010 roku. W tym czasie pojazd był testowany m.in. przez firmy ATK Recykling, BYŚ, LUX MED oraz innych przedsiębiorców z województwa mazowieckiego.  Testowanie pojazdu odbyło się w ramach programu 'Wdrażanie paliwa CNG we flotach operujących w obszarach miejskich na terenie województwa mazowieckiego’, realizowanego przez Mazowiecką Agencję Energetyczną oraz portal cng.auto.pl Program ten ma na celu popularyzację paliwa gazowego na terenie województwa mazowieckiego, dzięki czemu możliwy będzie spadek ilości zanieczyszczeń w obszarach miejskich województwa oraz przystosowanie flot do zasilania odnawialnym biometanem.