NOWY IVECO STRALIS NP NATURAL POWER

NOWY STRALIS NP NATURAL POWER

636027096879903350

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Każda nowa technologia ma swój punkt zwrotny – taki, w którym zostaje przekroczona bariera jej ekonomicznej rentowności. Ma też swój przełomowy produkt, który temu punktowi odpowiada.

W przypadku wykorzystania gazu ziemnego do napędu samochodów ciężarowych produktem takim jest NOWY STRALIS NP.

Z KORZYŚCIĄ DLA NASZEJ PLANETY

636027098607625500
Emisja gazów cieplarnianych i zanieczyszczenie środowiska to zagadnienia, których nie można lekceważyć, nie można też z nimi walczyć za pomocą starych rozwiązań. Jeżeli transport towarowy ma być zgodny z zasadami zrównoważonego rozwoju, to wymaga to zupełnie nowych wzorców postępowania.
Rozwijana nieprzerwanie od 25 lat technologia pojazdów IVECO NATURAL POWER pozwala zwiększyć do maksimum korzyści wynikające z wykorzystania gazu ziemnego w transporcie.
Gaz ziemny jest najbardziej przyjaznym dla środowiska paliwem do silników spalinowych, a jego stosowanie przynosi znaczące korzyści dla środowiska:

-Poprawia jakość lokalnego powietrza dzięki prawie całkowitemu wyeliminowaniu emisji zanieczyszczeń do atmosfery (-70% tlenków azotu Nox, -99% cząstek stałych PM, -90% węglowodanów NMHC w odniesieniu do wartości granicznych EURO VI),

-Spowalnia proces globalnego ocieplenia poprzez znaczne zmniejszenie emisji CO2 (ok. -15% w przypadku gazu kopalnego, a nawet -95% w przypadku stosowania biogazu w porównaniu z podobnym pojazdem wyposażonym w silnik wysokoprężny),

-Znacząco ogranicza hałas w centrach miast oraz podczas dostaw nocnych.
To właśnie dlatego władze europejskie wspierają szybki rozwój sieci dystrybucji tego gazu, co ma przynieść uzyskanie do 2025r. maksymalnej odległości między stacjami CNG do 150km, a między stacjami LNG – do 400km.

Technologia już jest, czas na przełom. Czy jesteście gotowi na gaz?

636027096654168456

 

Z KORZYŚCIĄ DLA WASZEGO BIZNESU
Rzeczywista alternatywa dla paliw tradycyjnych musi zapewniać takie same korzyści, jak olej napędowy w kategoriach osiągów, ładowności i funkcjonalności pojazdów. Aby odnieść sukces, musi także zagwarantować taki sam sam albo jeszcze niższy całkowity koszt posiadania (TCO).
Taką właśnie alternatywą dysponujemy.

NOWY STRALIS NP to pierwszy pojazd ciężarowy napędzany gazem ziemnym zaprojektowanym do eksploatacji w przewozach długodystansowych. Jest wyposażony w silnik o mocy 400 KM, posiada taką samą ładowność jak jego odpowiednik na olej napędowy, a dzięki zasięgowi wynoszącemu nawet 1500 km może pokonać odległość od Madrytu do Frankfurtu bez tankowania.
NOWY STRALIS NP to dobry biznes. Przeznaczony na dalekie trasy może przy rocznym przebiegu
120 000 km (zależnie od ceny paliwa) stanowić opłacalny wybór i przynieść znaczne dodatkowe oszczędności.

NOWY STRALIS NP pozwala także ze spokojem oczekiwać na nadchodzące, dotkliwsze restrykcje prawne, które ograniczą wjazd pojazdów wysokoprężnych do centrów miast i na niektóre trasy alpejskie.
NOWY STRALIS NP to także nowe możliwości: popyt na czyste ekologiczne pojazdy wzrasta w całej Europie – od dużych organizacji dystrybucyjnych do sektora energetycznego, od branży motoryzacyjnej do dystrybucji żywności i napojów.

MISTRZ TCO W KAŻDYM RODZAJU EKSPLOATACJI
Już wkrótce siły natury przypuszczą szturm na rynek transportu samochodowego.
NOWY STRALIS NP to prawdziwa rewolucja w świecie transportu: po raz pierwszy pojazd zasilany alternatywnym paliwem umożliwia poprawienie przedsiębiorstwom swoich wyników zarówno w zakresie zrównoważonego rozwoju, jak i rentowności inwestycji, przy całkowitym koszcie posiadania obniżonym nawet o 7% w stosunku do ciężarówek napędzanych olejem napędowym.
Wszystko dzięki temu, że NOWY STRALIS NP zużywa o 15% mniej paliwa oraz dlatego, że gaz ziemny w większości krajów europejskich jest znacznie tańszy od oleju napędowego.

636027098296557512

W KAŻDYM RODZAJU EKSPLOATACJI
Dzięki NOWEMU STRALISOWI NP ekonomiczność i ekologia idą w parze.
Gaz ziemny jest najlepszym alternatywnym paliwem od czasu, gdy olej napędowy wygrał z benzyną.
To nie jest rozwiązanie koncepcyjne czy prototypowe – jest to dobrze sprawdzona technologia zapoczątkowana przez IVECO w 1996r., której niezawodność wykazano na drogach całej Europy w dziesiątkach tysięcy autobusów i samochodów ciężarowych IVECO na gaz ziemny.

NOWY STRALIS NP to pierwszy w historii samochód ciężarowy zasilany gazem oferujący moc, zasięg, komfort jazdy i dynamikę na miarę standardów obowiązujących w przewozach międzynarodowych i stwarzający dla zaangażowanych ekologicznie profesjonalistów z branży transportowej dwojakiego rodzaju możliwości:

-Zmniejszenie emisji zanieczyszczeń, hałasu i pozostałego wpływu na środowisko,
-Redukcję emisji CO2, a tym samym udział w zmniejszeniu śladu węglowego całej branży transportowej (zmniejszenie emisji CO2 nawet 95% w przypadku wykorzystania sprężonego lub ciekłego biometanu).

NAJWYŻSZA MOC W SWOJEJ KLASIE
NOWY SILNIK CURSOR 9 NA GAZ ZIEMNY
Celem jaki przyświecał nam podczas projektowania NOWEGO STRALISA NP było stworzenie pojazdu ciężarowego na gaz przeznaczonego do przewozów długodystansowych.
Na jego potrzeby opracowaliśmy układ napędowy na gaz ziemny o najwyższych w historii osiągach do zastosowań w komercyjnym transporcie drogowym.
Nowy silnik CURSOR 9 spełniający wymogi normy EURO VI o pojemności skokowej 8.7 l, z udoskonalonym procesem spalania i zoptymalizowaną masą zapewnia najlepszą efektywność paliwową w przewozach długodystansowych.
Wtryskiwacze gazu nowej generacji, szynę paliwową i tłoki zaprojektowano w sposób umożliwiający uzyskanie wysokiej mocy i momentu obrotowego.
Zgodność z rygorystycznymi normami emisji i niski poziom hałasu zapewniono dzięki całkowicie nowemu katalizatorowi trójdrożnemu, przy zachowaniu zwartych wymiarów i ulokowaniu w podwoziu zapewniającym maksymalną przestrzeń na zbiorniki paliwa.

OSIĄGI JAK W SILNIKACH WYSOKOPRĘŻNYCH
CURSOR 9 jest pierwszym silnikiem gazowym posiadającym moc i moment obrotowy taki sam lub większym jak tej samej wielkości silnik wysokoprężny.

Silnik CUROSR 9 bije wszelkie rekordy w swojej kategorii:
– Moc o 18% wyższa od bezpośrednich konkurentów,
– Najwyższa w swojej klasie gęstość mocy,
– Najlepszy w swojej klasie stosunek masy do mocy.

Nowy cichy tryb pracy 72 dB(A) sprawia, że silnik ten nadaje się doskonale do pojazdów wykorzystywanych na trasach miejskich i do realizacji dostaw nocnych.
Przebiegi pomiędzy wymianami oleju wydłużono do 75 000km, a elementy układu gazowego zmodyfikowano, zmniejszając do minimum koszty obsługi.

PIERWSZA ZAUTOMATYZOWANA SKRZYNIA BIEGÓW W POJEŹDZIE CIĘŻAROWYM NAPĘDZANYM GAZEM ZIEMNYM
ZAUTOMATYZOWANA 12-BIEGOWA SKRZYNIA BIEGÓW EUROTRONIC

NOWY STRALIS NP jest pierwszą ciężarówką napędzaną gazem posiadającą zautomatyzowaną skrzynię biegów, która spełnia wymagania dla przewozów długodystansowych:
– Właścicielom flot gwarantuje niskie zużycie paliwa,
– Kierowcom zapewnia większy komfort jazdy.

12-biegowa skrzynia biegów EUROTRONIC zapewnia płynną jazdę ze stałym obciążeniem silnika i optymalne osiągi na wzniesieniach, przyczyniając się do uzyskania znacznych oszczędności paliwa dzięki funkcji wykorzystania bezwładności pojazdu Eco-roll.
Skrzynia biegów EUOTRONIC zapobiega uszkodzeniom układu napędowego na skutek niewłaściwej zmiany biegów i zapewnia dłuższą żywotność sprzęgła, co zmniejsza koszty utrzymania pojazdu.
Skrzynia ta posiada w standardzie zintegrowany retarder hydrauliczny i funkcję wspomagania ruszania na wzniesieniu, co zapewnia maksymalny poziom bezpieczeństwa kierowcy i ładunku.

NOWY S NP W SKRÓCIE
NOWE ELEMENTY POJAZDU
– KABINA HI-WAY O SZEROKOŚCI 2,5 M
– NOWY SILNIK CURSOR 9 NP 400 KM ZASILANY GAZEM ZIEMNYM’
– 12 BIEGOWA ZAUTOMATYZOWANA SKRZYNIA BIEGÓW z wbudowanym retarderem, funkcjami eco-roll i hill-holder.
– NOWE ZBIORNIKI CNG I LNG o powiększonej pojemności
– KONFIGURACJA DWÓCH ZBIORNIKÓW LNG ZASIĘG AŻ DO 1500 KM
– NOWY POMOST Z KABINĄ
– NOWA TYLNA OŚ – nowe tylne zawieszenie
– NOWA KONFIGURACJA PODWOZIA – akumulatory na tylnym zwisie
– SYSTEM MONITOROWANIA CIŚNIENIA W OGUMIENIU (TPMS)
– NAJNOWSZA GENERACJA OPON ECO KLASY ENERGETYCZNEJ „A”

636027097704997928

Napisano w Ciężarowe, CNG, LNG, Pojazdy CNG, Pojazdy LNG, Rynek CNG, Rynek LNG, Wiadomości Tagi: , , , , ,
Oficjalne profile cng.auto.pl

Partnerzy:

Archiwum newsów

Specjalistyczny sklep z olejami i chemią motoryzacyjną