IVECO CNG Nowy Eurocargo Natural Power

IVECO_PHOTOGRAPHY_LOGO_RGB

IVECO CNG

IVECO CNG

Nowy Eurocargo Natural Power dane techniczne i trendy w branży

Jeszcze bardziej stylowy, ekologiczny, wygodny, wydajny i zwrotny. Nowy Eurocargo jest uwielbiany w miastach, gdyż szanuje ludzi i środowisko, w którym pracuje.

Nowy Eurocargo będzie oferowany w ponad 200-konnej wersji „super-eco” z 6-litrowym silnikiem Tector przystosowanym do zasilania sprężonym gazem ziemnym (CNG). Dzięki przeprojektowaniu cewek zapłonowych, zaworu upustowego, tłoków i pierścieni udało się uzyskać znaczną poprawę pod względem sprawności silnika, emisji oraz zapotrzebowania na przeglądy.
Pojazd ma także lepsze osiągi — rozwija moc 204 KM i maksymalny moment obrotowy wynosi 750 Nm. Zgodność z wymaganiami etapu C normy Euro VI pozwala na wjazd do stref ograniczonego ruchu w centrach miast, co stanowi kluczową zaletę przy wykonywaniu częstych dostaw do zlokalizowanych tam odbiorców.
Liczne zalety gazu ziemnego jako paliwa mają wymiar zarówno ekologiczny, jak i ekonomiczny. Pod względem ochrony środowiska napęd metanowy — stanowiący jedyną prawdziwą alternatywę dla benzyny i oleju napędowego — jest najbardziej wydajnym rozwiązaniem technicznym, które w najbliższej przyszłości pozwoli rozwiązać problemy związane z zanieczyszczeniem w miastach. Jeśli chodzi o emisję, gaz ziemny jest paliwem czystym, ponieważ w porównaniu z olejem napędowym emisja CO2 jest niższa o 10%, emisja NOx — o 35%, a emisja cząstek stałych — nawet o 95%.
Ponadto Eurocargo napędzane gazem ziemnym są wyjątkowo ciche, dzięki czemu doskonale nadają się do realizacji nocnych dostaw w miastach.
Aby jeszcze bardziej udoskonalić samochód ciężarowy Eurocargo, IVECO podąża tą samą drogą, która przyczyniła się do niezwykłego sukcesu tego modelu w ostatnich latach, błyskawicznie odpowiadając na zmiany rynku i potrzeby klientów. Nowy Eurocargo wychodzi naprzeciw kluczowym trendom, które będą nadawać kierunek globalnej gospodarce w najbliższej przyszłości. Po pierwsze: urbanizacja. Światowa populacja nieustannie rośnie i transport towarów w obszarach wielkomiejskich będzie coraz istotniejszym czynnikiem wpływającym na handel i standardy życia.

Eurocargo Natural Power

Zarządzanie energią stanowi trzon działań badawczo-rozwojowych firmy. IVECO pracuje nad redukcją zużycia paliwa w przypadku tradycyjnych silników diesla oraz promuje paliwa alternatywne, wysuwając się na pozycję europejskiego lidera w zakresie wykorzystania gazu ziemnego dzięki najszerszej ofercie pojazdów użytkowych napędzanych gazem sprężonym (CNG) i gazem skroplonym (LNG) oraz największej liczbie czynnych pojazdów w Europie — 5500 autobusów IVECO oraz 8500 samochodów dostawczych i ciężarowych.
Konieczność zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu w coraz większym stopniu dotyczy również branży transportowej. Pojazdy IVECO nowej generacji są bezpieczniejsze i jeszcze wygodniejsze oraz oferują racjonalne zużycie paliwa. Ponadto dzięki przemyślanemu wykorzystaniu nowych systemów telematyki stają się „pojazdami inteligentnymi” umożliwiającymi interakcję z infrastrukturą zarządzania flotą i kontroli ruchu drogowego.
Wszystko to wiąże się bezpośrednio z wartościami marki IVECO: technologią, obniżonym całkowitym kosztem eksploatacji, zrównoważonym rozwojem i nieustannie doskonalonym partnerstwem biznesowym z klientami. Dzięki temu marka IVECO stanowi doskonały wybór pod względem wydajności, produktywności i wszechstronności.
Nowy model Eurocargo: wyznacza miejski rytm
Pierre Lahutte, prezes marki IVECO, powiedział: Nasz nowy Eurocargo jest idealnym partnerem w mieście: pełnym szacunku do ludzi i środowiska, oferującym istotną poprawę w aspektach stylistyki, bezpieczeństwa i funkcjonalności, a także zużywającym mniej paliwa i, w konsekwencji, emitującym mniej CO2. Model utrzymuje doskonały poziom zwrotności przy jednoczesnym polepszeniu momentu obrotowego oraz komfortu kierowcy. Zgodnie z naszym nowym hasłem „IVECO: Twój partner w zrównoważonym transporcie” jesteśmy jednym z najbardziej ekologicznych producentów samochodów ciężarowych zarówno w Europie, jak i na całym świecie. Nowy Eurocargo jest dowodem naszego zaangażowania w kwestię zrównoważonego transportu”.
Inspirowany lekkimi pojazdami użytkowymi, a szczególnie stylistyką modelu Daily, nowy Eurocargo „WYZNACZA MIEJSKI RYTM”, charakteryzujący się nowoczesnym i dynamicznym wyglądem. Nowy model Eurocargo jest jeszcze lepiej zintegrowany z modelem Daily, co podkreśla ich podobieństwo i przeznaczenie do obszarów miejskich.
Koncepcja stylistyczna bazuje na najnowszych produktach z oferty IVECO i tworzy nowoczesny samochód ciężarowy idealnie dostosowany do środowiska miejskiego. Wyrazisty profil przedni w kształcie litery „V” podkreśla dynamikę typową dla tej serii pojazdów, a ciągłość konturów, bez podziałów, oraz akcent położony na poziome linie dają wrażenie solidnego, szerokiego auta.
Elementy zewnętrzne, które zostały zmienione, obejmują przednią atrapę, owiewki boczne, zderzak z radarem zaawansowanego systemu hamowania awaryjnego AEBS (Advanced Emergency Braking System), światła przednie z wbudowanymi lampami LED DRL i ksenonowe światła przednie.
Logo firmowe IVECO znajduje się z przodu pojazdu, a nazwa „Eurocargo” została przeniesiona na drzwi. Oznakowanie boczne podąża za nową stylistyką, wskazując całkowitą dopuszczalną masę (kg) i moc silnika (KM). Dzięki tym wszystkim zmianom możliwa była poprawa współczynnika oporu powietrza Cx o 2%, co z kolei pozwala na znaczne obniżenie zużycia paliwa podczas jazdy poza obszarami miejskimi i na autostradzie.
W środku pojazd jest przestronny i zapewnia swobodę ruchów: przejście z fotela kierowcy na fotel pasażera zostało ułatwione dzięki płaskiej, kompaktowej konsoli i ograniczonym wymiarom tunelu silnika, co pozwala na swobodne przemieszczanie się w kabinie. Ponadto kierowca może z łatwością wyjść z pojazdu zarówno po lewej, jak i po prawej stronie.
Nowa kierownica jest niezwykle ergonomiczna i stylowa. Obłożono ją miękkim w dotyku materiałem a na desce rozdzielczej zastosowano nowe kontrolki klimatyzacji, świateł oraz przekładni automatycznej i zautomatyzowanej. Dużą nowością jest również podniesienie poziomu bezpieczeństwa dzięki poduszce powietrznej umieszczonej w kierownicy. Przyciski na kierownicy sterujące urządzeniami audio i podłączonymi urządzeniami Bluetooth™ wspomagają bezpieczeństwo podczas jazdy i pozwalają kierowcy skupić się na drodze.
Pojazd wyposażono także w nowe elementy zaprojektowane tak aby ułatwić życie kierowcy. Kształt deski rozdzielczej odpowiada potrzebom łączności i zapewnia teraz unikatowe i wszechstronne rozwiązanie: w obszarze środkowej części szyby przedniej obok kamery kontroli pasa ruchu (LDWS) można umieścić uchwyt na smartfon. Znajdują się tam również porty USB do ładowania telefonu. Jedną z opcji dostępnych w nowym modelu Eurocargo jest możliwość zamontowania odczepianego ekranu systemu telematyki.

Wygoda i ergonomia: nowy Eurocargo to mobilne biuro
W nowym Eurocargo wszystkie elementy, w tym kształt i położenie kontrolek oraz funkcje radia i telefonu sterowane bezpośrednio z kierownicy, służą funkcjonalności. Nowy Eurocargo znacznie ułatwia życie kierowcy i zapewnia niezrównany komfort podczas jazdy. W kabinie znajdują się liczne schowki i kieszenie na przedmioty i dokumenty, centralna konsola jest wyposażona w dwa uchwyty na półlitrowe butelki, gniazdo 12 V oraz (na zamówienie) wyjście sprężonego powietrza — wszystko to jako dodatek do specjalnych schowków na drobiazgi i wieszaka.
Pokrycia foteli wykonano z nowego materiału. Na zamówienie dostępny jest niezwykle wygodny fotel kierowcy z zawieszeniem pneumatycznym, regulowanym oparciem, regulowaną wysokością pasa bezpieczeństwa, ogrzewaniem i wentylacją. Kabina nowego modelu Eurocargo sprawdzi się w każdych warunkach. Krótka kabina jest idealna do poruszania się po mieście, długa (również z podwyższonym dachem) — pomieści nawet dwie leżanki i niezbędne kierowcy bagaże, a podwójna — umożliwi transport brygady pracowników wraz z narzędziami i materiałami.
Telematyka pokładowa: pełna łączność w każdym miejscu i czasie
Zaawansowane i łatwe w użyciu urządzenia kontrolne gwarantują produktywne środowisko pracy i zapewniają wysoką wydajność.
Eurocargo jest wyposażony w zaawansowany system telematyczny zapewniający narzędzia konieczne do zintegrowanej kontroli wszystkich operacji. Informacje są gromadzone i analizowane zdalnie. Dostęp do intuicyjnego portalu pozwala kierownikowi floty monitorować wiele czynników np. właściwe wykorzystanie pojazdu, nadzorowanie stylu jazdy kierowcy, a przy tym umożliwia planowanie optymalnych tras a także pozwala zarządzać ich pracą.
Każdy aspekt jest oceniany na podstawie wskaźników wydajności, które są kluczowe dla obniżenia kosztów i zwiększenia wydajności we wszystkich obszarach. Paliwo i ograniczenia nałożone przez przepisy to główne czynniki kosztowe, które można zredukować poprzez profesjonalne zarządzanie pojazdami i kierowcami. Ci ostatni mają istotny wpływ na wydajność samochodu.
Kabina Eurocargo to wielofunkcyjne centrum wyposażone we wszystkie elementy techniczne pozwalające zachować łączność w trasie. Jeśli chodzi o urządzenia osobiste, nowy Eurocargo jest wstępnie skonfigurowany na potrzeby płynnej integracji z większością smartfonów, tabletów i systemów nawigacyjnych GPS. Co do usług profesjonalnych, nowa telematyka ma strukturę modułową i można ją poszerzać i aktualizować na różnych poziomach: poprzez opcjonalny IVECO UTP Telematics Box pozwalający na zdalne gromadzenie danych i raportowanie na potrzeby podstawowych usług zarządzania flotą oraz poprzez zaawansowane usługi świadczone przez IVECO we współpracy z międzynarodowym liderem w branży.
Aby wesprzeć klienta w podnoszeniu wydajności, firma IVECO opracowała rozwiązanie telematyczne, które oferuję pełen zakres usług. Po instalacji wyświetlacza IVECO DriverLinc usługi zarządzania flotą zostają maksymalnie rozszerzone. DriverLinc umożliwia uporządkowany przepływ komunikacji między kierowcą i biurem spedycji, zapewniając informacje w odpowiednim czasie i gwarantując szybką reakcję. DriverLinc dostarcza również narzędzi podnoszących poziom oszczędności paliwa, jak np. Driver Coach, i wspierających kierowcę w poprawie stylu jazdy w czasie rzeczywistym.
Usługi zaawansowane obejmują najnowocześniejsze elementy wspomagające kierowcę w czasie jazdy oraz w innych sytuacjach. Należy do nich np. odczepiany tablet, który pozwala na zarządzenie funkcjami nawigacji, zamówień i składania podpisów. Funkcja „Driver Coach” pomaga zmniejszyć zużycie paliwa poprzez przekazywanie porad o zmianie sposobu jazdy. Odbywa się to na zasadzie porównywania wyników z przypisanymi celami oraz dostarczania informacji zwrotnej w czasie rzeczywistym w oparciu o 13 różnych wskaźników stylu jazdy. Platforma Android gwarantuje szybsze aktualizacje i łatwą personalizację, szczególnie w zakresie przydzielanych zadań.

Eurocargo CNG

Bezpieczeństwo: znaczenie zapobiegania
Podstawą modernizacji Eurocargo jest bezpieczeństwo, ponieważ od listopada 2015 roku niektóre nowe istotne elektroniczne elementy wyposażenia pojazdu będą obowiązkowe.
Dzięki najbardziej zaawansowanym rozwiązaniom technologicznym na rynku — opracowanym w ramach kompleksowych testów — nowy Eurocargo oferuje wyższy poziom bezpieczeństwa na drodze dla pojazdu, ładunku i kierowcy. Po raz pierwszy w historii modelu nowy Eurocargo jest wyposażony w poduszkę powietrzną w kierownicy, jednak na szczególną uwagę zasługują elektroniczne systemy wspomagające kierowcę.
Oprócz poduszki powietrznej nowy Eurocargo oferuje także wszystkie podstawowe systemy wspomagające prowadzenie pojazdu.
System ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu (LDWS), należący do wyposażenia standardowego, ostrzega kierowcę w przypadku wykrycia takiej sytuacji. Dzięki kamerze zamontowanej na szybie przedniej system rozpoznaje oznakowanie poziome na jezdni i uruchamia sygnał dźwiękowy, jeżeli pojazd zmienia pas ruchu, a kierowca nie włączył kierunkowskazu.
Oprócz rozszerzonego systemu kontroli stabilności (EVSC) w standardowym wyposażeniu wszystkich wersji o dopuszczalnej masie całkowitej od 12 do 19 ton w nowym Eurocargo zastosowano również zaawansowany system wspomagania hamowania awaryjnego (AEBS), który od listopada 2015 roku będzie stanowił obowiązkowe wyposażenie. Jego działanie polega na mierzeniu odległości od pojazdu poprzedzającego, obliczaniu czasu do ewentualnej kolizji i włączaniu dwustopniowego alarmu przed rozpoczęciem automatycznego hamowania.
Zaawansowany system hamowania awaryjnego to aktywny system bezpieczeństwa, którego zadaniem jest niedopuszczenie do kolizji lub przynajmniej złagodzenie jej skutków.
Dzięki wprowadzeniu rozszerzonego systemu kontroli stabilności i zaawansowanego systemu wspomagania awaryjnego w nowym Eurocargo dostępny jest także adaptacyjny tempomat (ACC). System ten to kolejna funkcja zwiększająca bezpieczeństwo i komfort jazdy. Adaptacyjny tempomat automatycznie utrzymuje odległość od pojazdu poprzedzającego, dostosowując prędkość na podstawie danych z różnych podzespołów pojazdu (radaru, położenia przepustnicy, hamulca silnikowego i hamulców).
W celu poprawy bezpieczeństwa i widoczności standardowo zastosowano również światła do jazdy dziennej LED. Reflektory ksenonowe dostępne są jako opcja. System IVECO HI-SCR: najbardziej efektywna technologia Euro VI na rynku
Proces spalania jest w nich zoptymalizowany przy maksymalnej efektywności energetycznej.
Oprócz obniżenia zużycia paliwa czysty proces spalania minimalizuje tworzenie się cząstek stałych, natomiast emisja tlenków azotu (NOx) jest ograniczana w nowatorskim procesie selektywnej redukcji katalitycznej, którego efektywność konwersji tych związków wynosi około 97% (Hi-SCR).
Wśród licznych zalet tej technologii należy wskazać przede wszystkim bezpieczeństwo kierowcy: układ nie wymaga żadnej ingerencji z jego strony ani okresowych przerw na wymuszoną regenerację filtra cząstek stałych, co przekłada się na obniżenie całkowitego kosztu posiadania.

Korzyści dla klienta obejmują także wyższą efektywność i niższe zużycie paliwa dzięki optymalizacji procesu spalania bez EGR, przy wyjątkowo wysokim wskaźniku konwersji w układzie SCR na poziomie 97%. Nie ma potrzeby wtryskiwania dodatkowej dawki paliwa w celu wypalenia cząstek stałych. Dzięki temu zmniejsza się zarówno zużycie paliwa, jak i obciążenie cieplne układu oczyszczania spalin.
Pojedynczy, kompaktowy system zamiast dwóch systemów to także mniej podzespołów, mniejsza złożoność, a także niższa masa, co oznacza możliwość przewozu cięższego ładunku użytecznego. Wyeliminowanie układu EGR przekłada się także na poprawę osiągów silników o mniejszej pojemności w porównaniu z jednostkami napędowymi w konkurencyjnych modelach.
Cały system Hi-SCR jest optymalnie ulokowany na podwoziu, tak aby zapewnić maksymalną elastyczność w zakresie jego zabudowy. W nowym Eurocargo można stosować większość rodzajów zabudowy, takich jak kontener, skrzynia z plandeką, chłodnia, cysterna i wiele innych.
Zalety te dotyczą wszystkich wersji IVECO Eurocargo, jak i Stralis i Trakker.
Nowy Eurocargo: pełna oferta części zamiennych i usług
Aby zapewnić wsparcie nabywcom nowego Eurocargo, dział części i usług IVECO przygotował pełny internetowy katalog oryginalnych części zamiennych ze stuprocentową gwarancją ich dostępności od chwili premiery rynkowej nowego Eurocargo. Nowa generacja pojazdu ma więc zapewniony kompleksowy serwis od pierwszego dnia.
Podczas wprowadzania nowego Eurocargo na rynek szczególną uwagę poświęcono zagwarantowaniu pochodzenia części zamiennych, aby klienci mogli korzystać z najlepszej obsługi posprzedażnej. Zweryfikowano i zmodyfikowano oznakowanie większości elementów nadwozia, lusterek i oświetlenia nowego Eurocargo, aby wzmocnić pozycję marki IVECO i ułatwić rozróżnienie ewentualnych zamienników. Gwarantowana jakość oryginalnych części zamiennych IVECO wynika z rygorystycznych procedur selekcji dostawców i surowców, dokładnych testów zgodności oraz kontroli niezawodności w całym łańcuchu produkcji i dystrybucji. Osiem magazynów w Europie wykorzystuje innowacyjne technologie, funkcjonując jako pojedyncze wirtualne centra dystrybucyjne z maksymalną efektywnością zarządzające ponad 350 000 pozycji.
Linia akcesoriów do Eurocargo została zaprojektowana pod kątem potrzeb kierowcy, a poszczególne produkty są wykonane z materiałów najwyższej jakości, w sprawdzonym procesie technologicznym. Eurocargo można spersonalizować za pomocą produktów Iveco podnoszących atrakcyjność pojazdu pod względem estetyki, komfortu, bezpieczeństwa i technologii.
Oferowane są między innymi rozwiązania ułatwiające cofanie poprzez zapewnienie kierowcy lepszej widoczności w trakcie manewrów, a tym samym poprawiające bezpieczeństwo. Przygotowano sześć kompletnych rozwiązań dostosowanych do różnych potrzeb, z kolorowym monitorem TFT/LCD oraz kamerami o wysokim stopniu zabezpieczenia przed kurzem i wodą.
W nowym Eurocargo można nawet zainstalować opcjonalny, kompaktowy i uniwersalny ekspres do kawy Lavazza. Dla użytkowników, którzy potrzebują stałego dostępu do Internetu, przygotowano instalację zapewniającą łączność 3G. System jest wyposażony w gniazdo na kartę SIM i baterię zapewniającą 10 godzin pracy, którą można ładować przez złącze USB.
Na liście akcesoriów do nowego Eurocargo znajduje się też kompletny system ochrony, obejmujący antykradzieżowe zabezpieczenie komory silnika, kabiny i przedziału ładunkowego z powiadomieniem telefonicznym. W skład systemu wchodzą także wolumetryczny alarm zbliżeniowy z funkcją wysyłania powiadomień przez SMS i telefon oraz blokada zapłonu.

Miejsce produkcji Eurocargo: zakłady w Brescii
Eurocargo jest produkowany w zakładach w Brescii, które od samego początku są ważne zarówno dla IVECO, jak i dla samego miasta. Od 1991 roku produkowane są tam kolejne generacje pojazdów. Zakłady powstały w 1903 roku jako Fabbrica Automobili Roberto Zust, w 1928 roku przekształciły się w słynne zakłady OM, a w 1968 roku zostały zakupione przez koncern Fiata. OM początkowo produkował samochody (w tym modele wyścigowe), po czym zmienił branżę na rolniczą, a jeszcze później zajął się produkcją pojazdów dla przemysłu. W 1975 roku OM był jednym z założycieli IVECO i uczestniczył we wszystkich aspektach działalności firmy. Właśnie te zakłady, w których już powstawały pojazdy średniej wielkości pod marką OM, wybrano w 1991 roku na miejsce produkcji Eurocargo.
W 2008 roku przystąpiono do kompleksowej modernizacji zakładu. Obecnie zatrudnia on około 2100 osób i produkuje do 140 pojazdów dzienne. Zakłady w Brescii specjalizują się w produkcji Eurocargo — skoncentrowano tam cały cykl produkcyjny tego modelu, obejmujący montaż podwozia i kabiny, lakierowanie, instalację zespołu napędowego, tapicerki oraz końcowy przegląd. W Brescii produkowane są także specjalne odmiany Eurocargo, na przykład dla wojska i straży pożarnej. Zakład może wytwarzać ponad 11 000 różnych wariantów modelu. W związku z taką złożonością w 2007 roku wprowadzono standard World Class Manufacturing, który jest zintegrowanym systemem produkcji przyjętym w prawie wszystkich fabrykach CNH Industrial na świecie. System jest oparty na metodach mających zapewnić bezbłędność procesu i wyeliminować usterki, nieefektywność, marnotrawstwo oraz wypadki (po wprowadzeniu WCM liczba wypadków spadła o 90%). Zakład uzyskał niedawno certyfikat srebrnego poziomu w ramach systemu World Class Manufacturing (WCM). To ważny dowód uznania potwierdzający konsekwentne stosowanie systemu w całym zakładzie. Po trzydniowym intensywnym audycie fabryka uzyskała wynik końcowy 60 punktów. Dziś zakłady Iveco w Brescii są jedną z 10 fabryk, które uzyskały srebrny poziom, na 59 zakładów produkcyjnych CNH Industrial na świecie.

 

Zapraszamy do odwiedzenia strony o Ekologicznym Iveco Daily Natural Power: SuperIveco.pl

superiveco

Napisano w Ciężarowe, LNG, Pojazdy CNG, Rynek CNG, Wiadomości Tagi: , , , , ,
Oficjalne profile cng.auto.pl

Partnerzy:

Archiwum newsów