CNG - gaz ziemny w Twoim aucie

Forum użytkowników pojazdów zasilanych CNG w Polsce. Partner Międzynarodowej Sieci Społeczności CNG
Teraz jest Cz lip 31, 2014 17:32

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Czy Twoim zdaniem dofinansowanie zakupu nowych samochodów przez rząd rozwinie rynek samochodów na CNG w Polsce?
Tak 0%  0%  [ 0 ]
Nie 75%  75%  [ 3 ]
Trudno powiedzieć 25%  25%  [ 1 ]
Liczba głosów : 4
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt lut 10, 2009 17:18 
Offline
Administrator

Posty: 1636
Lokalizacja: Radom
Obrazek

Już wiosną rząd dopłaci kierowcom do nowych aut


Jest szansa na to, że mimo wysokiego kursu euro ceny nowych samochodów będą jeszcze niższe niż w ubiegłym roku.

W ramach antykryzysowego pakietu ustaw wspierających gospodarkę rząd szykuje bowiem prawdziwą gratkę dla osób planujących kupić nowy samochód. Do końca marca mają być znane szczegóły planu, ale - jak zdradził Waldemar Pawlak w sobotnim wywiadzie dla "Polski" - jedną z rozważanych opcji jest zwrot równowartości VAT dla każdego, kto kupi auto w salonie.

Oznaczałoby to, że samochód o wartości 50 tys. zł byłby tańszy o ok. 10 tys. zł. Im auto droższe, tym korzyść byłaby większa. W przypadku limuzyny, np. Volkswagena Passata czy Toyoty Avensis wartej 100 tys. zł, korzyść wyniosłaby ok. 22 tys. zł.

Jak się dowiedzieliśmy, właśnie trwają konsultacje międzyresortowe między Ministerstwem Gospodarki a Ministerstwem Finansów. PSL, które jest pomysłodawcą tego rozwiązania, zleciło też ekspertom przeprowadzenie analiz, czy nie uszczupli to dochodów budżetowych. - Musimy sprawdzić, czy dodatkowe wpływy z akcyzy na paliwo i innych podatków, np. dochodowych od firm, zrekompensują spadek dochodów z VAT od nowych aut - zaznacza Jan Łopata, poseł PSL, wiceszef Sejmowej Komisji Finansów Publicznych. Szczegółowe prze- pisy oraz analizy dotyczące efektów zwrotu VAT na budżet mają być opracowane do końca marca. Jest więc szansa, że system dopłat mógłby ruszyć już wiosną.

Rząd ma jednak plan awaryjny w razie, gdyby okazało się, że stan finansów państwa nie pozwoli na zwrot VAT od aut. Ministerstwo Gospodarki chce wprowadzić dopłaty tylko przy zakupie nowych małych aut o emisji CO2 nie większej niż 155 g na km (czyli głównie z segmentu miejskiego). Warunek - trzeba złomować stary samochód. Wysokość dopłat wynosiłaby około kilku tysięcy złotych.

Na kontach Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, podległego Ministerstwu Środowiska, leży bowiem 1,2 mld zł z tytułu tzw. opłaty recyklingowej. Każdy, kto po raz pierwszy rejestruje auto - nowe lub używane - musi zapłacić 500 zł. Teoretycznie tę kwotę powinien na końcu dostać ostatni właściciel auta, który zdecyduje się na jego zezłomowanie, ale przez brak przepisów wykonawczych te pieniądze nie są wykorzystywane.

Pomysł zwrotu VAT z tych środków krytykują eksperci. Zdaniem Adama Małyszki, prezesa Stowarzyszenia Forum Recyklingu Samochodów, absolutnie nie można wydawać tych pieniędzy na cele niezwiązane ze złomowaniem starych aut, bo grozi to sankcjami ze strony Unii Europejskiej.
Współpraca Tomasz Ł. Rożek


***

Jak inne kraje dopłacają swoim obywatelom do nowych samochodów

Niemcy
Dopłata za złomowanie starego (minimum 9-letniego) i kupno nowego auta wynosi 2,5 tys. euro (ok. 11 tys. zł). Pierwsze oznaki ożywienia już są widoczne. Volkswagen nie nadąża z dostawami m.in. nowego Golfa na rodzimy rynek. Łącznie niemiecki rząd chce przeznaczyć na dopłaty 1,5 mld euro.
Według Stowarzyszenia Przemysłu Samochodowego premia skłoni 100 - 300 tys. osób do pozbycia się starych aut.

Francja
Wysokość dopłaty za złomowanie starego i kupno nowego auta wynosi 1 tys. euro (ok. 4,5 tys. zł). Dodatkowo francuski rząd pożyczy 6 mld euro Renault i Peugeot-Citroen.

Rumunia
Ogłosiła na początku grudnia zwiększenie podatku ekologicznego, aby wesprzeć lokalny przemysł motoryzacyjny. Zarejestrowanie sprowadzonego używanego samochodu może obecnie kosztować do kilku tysięcy euro, czyli więcej niż sam samochód.

Włochy
Włosi będą rządowymi dopłatami zachęcani do zamiany starych samochodów na nowe, a także do kupowania bardziej ekologicznych pojazdów. Każdy, kto zamieni wyprodukowane przed grudniem 1999 roku auto na nowy model, otrzyma bonus w wysokości 1,5 tys. euro (ok. 6,7 tys. zł). Dodatkowe zniżki - do kilku tysięcy euro - przewiduje się dla nabywców ekologicznych modeli samochodów.

Źródło: Polska - The times

---

I tutaj widzę miejsce na reakcję PGNiGe. Gazownie, które oferują publicznie CNG powinny jak najszybciej wdrożyć dodatkowe dopłaty dla osób kupujących nowe pojazdy. Ci, którzy dużo jeżdżą skuszeni dodatkowym rabatem poważnie rozważyliby inwestycję w CNG zamiast w diesla. W przypadku emisji CO2 większość samochodów zasilanych CNG łapie się w te wymagania.

Temat od kilku tygodni pojawiał się w mediach, ale wyczekiwałem na pojawienie się konkretnych propozycji ze strony rządowej. Co będzie, czas pokaże...

[ Dodano: Czw Lut 26, 2009 00:35 ]
We Włoszech rząd dopłaci!
Robert Markowski

Jak podaje serwis gnvmagazine.com, władze słonecznej Italii, idąc za przykładem danym im przez rządy Niemiec, Francji i Wielkiej Brytanii, wprowadzają dopłaty dla nabywców nowych samochodów. Najwięcej zyskają ci, którzy kupią hybrydę lub auto na gaz ziemny albo jednocześnie zezłomują dotychczas używany pojazd.

Podstawowa wysokość dofinansowania wynosi 1500 euro, bez względu na kupowany model, jego wielkość czy rodzaj zastosowanego paliwa. Postanowiono wesprzeć wszystkich tych, którzy pomimo trudniejszych czasów zdecydują się na nowe „cztery kółka”, pośrednio pomoże to także włoskim producentom, którzy mogą liczyć na ożywienie sprzedaży i wzrost bardzo zmniejszonych ostatnio zysków.
Osoby, które postanowią odesłać do lamusa swój przynajmniej 10-letni samochód, otrzymają oprócz kwoty bazowej dodatkowy 1000 euro. Ma to zachęcić Włochów do przesiadania się na oszczędniejsze i bezpieczniejsze auta i w konsekwencji spowodować odmłodzenie krajowego parku samochodowego i poprawę jakości powietrza, zwłaszcza w miastach.
W przypadku, gdy nabywca zdecyduje się zainwestować w model wyjątkowo przyjazny środowisku, np. hybrydowy lub napędzany CNG, wyżej podane stawki ulegają podwojeniu. Można więc liczyć na pokaźną sumkę od 3000 do 5000 euro! Włoski rząd nie pozostawia na lodzie także motocyklistów i firm – nabywcy jednośladów otrzymają grant w wysokości 500 euro, przedsiębiorcy zaś od 2500 do 4000 euro (zależnie od tego, czy kupią ciężarówki napędzane konwencjonalnie czy alternatywnie). Wnioski można składać do końca 2009 roku. I to się nam podoba! Czekamy na odpowiedź naszych ministrów i Parlamentu.

Źródło: gazeo.pl

Nic dziwnego, że w starych krajach UE tak dynamicznie rozwija się sektor aut zasilanych gazem ziemnym - 5000 euro dopłaty! Niewyobrażalne sumy pieniędzy jak na polskie warunki...

_________________
Karol Wieczorek
kom. 883 244 021

Obrazek -- Obrazek -- Obrazek -- Obrazek -- Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr kwi 01, 2009 07:14 
Offline
Administrator

Posty: 1636
Lokalizacja: Radom
Obrazek

Tańsze samochody dzięki dopłatom ekologicznym
Marcin Zwierzchowski 01-04-2009, ostatnia aktualizacja 01-04-2009 02:11

Rząd chce wprowadzić dopłaty do zakupu nowych ekologicznych aut – dowiedziała się „Rz”. Będzie można je dostać przy złomowaniu starego modelu. Doprowadzi to do spadku cen samochodów – twierdzą analitycy

Jak dowiedziała się „Rz”, rząd rozważa wprowadzenie ok. 5000 zł dopłaty przy zakupie nowego samochodu. Będzie ona przysługiwała przy zezłomowaniu co najmniej dziesięcioletniego auta i zakupie pojazdu, którego emisja CO2 nie przekracza 155 g/km. Właśnie taką średnią emisję miały nowe auta kupowane w 2007 r.

Premia nie obciążałaby dodatkowo budżetu – pieniądze na nią pochodziłyby z podatku ekologicznego. – To bardzo prawdopodobne i dobre rozwiązanie – komentuje Wojciech Drzewiecki z firmy Samar. – Dochody państwa z rocznego podatku ekologicznego byłyby zdecydowanie wyższe niż z dzisiejszej akcyzy i bez problemu można by sfinansować premię za wymianę aut na nowe.

Podatek ekologiczny ma też inne zalety. – Wraz z dopłatami do złomowania pozwoli obniżyć koszt zakupu nowych samochodów, a w dalszej perspektywie przyczyni się także do obniżenia cen na rynku wtórnym – uważa Drzewiecki.

Jak wyliczył Instytut Samar, cena fiata 600 przy podatku ekologicznym zamiast akcyzy i przy skorzystaniu z premii za zezłomowanie spadłaby z 22,5 tys. zł do nieco ponad 16,8 tys. zł. Popularny w Polsce fiat panda byłby tańszy od indyjskiego tata nano ogłoszonego niedawno najtańszym autem świata. Cena nano w Europie ma wynieść równowartość ok. 23,5 tys. zł.

Oba wymienione fiaty produkowanie są w Polsce, co jest ważne dla naszej gospodarki, ale i budżetu. – Na nowych rozwiązaniach podatkowych skorzystałyby polskie fabryki. Zarówno Fiat, Opel, Chevrolet, jak i VW produkują u nas samochody emitujące mniej niż 155 g CO2 na km – przekonuje Wojciech Drzewiecki. Dzięki temu mogłaby też wzrosnąć krajowa sprzedaż samochodów wytwarzanych w Polsce, która w ubiegłym roku przekroczyła 30 tys. sztuk z prawie miliona aut, które opuściły polskie fabryki.

Od wejścia do Unii do naszego kraju trafiło ponad 4,5 miliona starych aut. Może się okazać, że dopłaty i podatek ekologiczny skłonią ich posiadaczy do zakupu nowych samochodów.

Źródło: Rzeczpospolita

_________________
Karol Wieczorek
kom. 883 244 021

Obrazek -- Obrazek -- Obrazek -- Obrazek -- Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr kwi 08, 2009 14:39 
Offline
Administrator

Posty: 1636
Lokalizacja: Radom
Dzięki uprzejmości kolegi z Międzynarodowej Sieci Społeczności CNG, dowiedzieliśmy się więcej rzeczy na temat dopłat do nowych samochodów we Włoszech, gdzie tamtejszy rząd szczególnie docenia możliwości CNG w ekologicznym rozwoju motoryzacji.

Kupując nowy pojazd przy jednoczesnym złomowaniu drugiego, starszego niż 10 lat o normach emisji spalin Euro 0/1/2 możemy liczyć na dopłatę w wysokości 3.500 euro.

DODATKOWO

w przypadku CNG

jeśli emisja CO² przekracza 120 g/km - 1.500 euro
jeśli emisja CO² nie przekracza 120 g/km - 3.500 euro

w przypadku LPG

jeśli emisja CO² przekracza 120 g/km - 1.500 euro
jeśli emisja CO² nie przekracza 120 g/km - 2.000 euro

w przypadku pojazdów o napędzie hybrydowym

jeśli emisja CO² przekracza 120 g/km - 1.500 euro
jeśli emisja CO² nie przekracza 120 g/km - 3.500 euro

---

W przypadku zmiany zasilania pojazdu możemy uzyskać dofinansowanie na montaż instalacji:
w przypadku LPG - 350 euro
w przypadku CNG - 600 euro

W niektórych regionach kraju, jak np. w Lombardii można również uzyskać kolejne dopłaty, nawet do 3.000 euro, ale ich wysokość zależy od miejsca zamieszkania czy sytuacji finansowej.

Dla przykładu, jeśli kupujesz Fiata Grande Punto NaturalPower i oddajesz stary samochód, płacisz 11.500 - 13.000 euro.

Źródło: cng.auto.pl (w języku angielskim)

Idealnie tutaj zmieścił się VW Passat 1.4 TFSI ECO FUEL. Emituje mniej niż 120g CO² na 100 kilometrów, więc można będzie na niego uzyskać aż 7.000 euro dopłaty ;) Szkoda, że nie mieszkamy we Włoszech...

_________________
Karol Wieczorek
kom. 883 244 021

Obrazek -- Obrazek -- Obrazek -- Obrazek -- Obrazek


Ostatnio edytowano Pt kwi 10, 2009 00:11 przez administrator, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO