Skoda CNG | Premiera Skoda Octavia G-TEC na gaz ziemny w Genewie

Skoda Octavia  G-TECCNG (gaz ziemny, metan, biogaz, TGI)
Fot. Skoda Octavia  G-TEC CNG (gaz ziemny, metan, biogaz, TGI) Źródło: cng.auto.pl

Skoda Octavia G-TEC to nowe auto koncernu z Mlada Boleslav, zasilane sprężonym gazem ziemnym. Jest to kolejny pojazd z napędem gazowym zbudowany na płycie podłogowej MQB-A grupy VW AG – po Audi A3 g-tron, Seat Leon TGI oraz Volkswagen Golf TGI. Pod maską pojazdu znajdzie się silnik 1.4 TGI o mocy 110 KM. Spalanie na 100 km średnio wyniesie 4,8m3 (3,5 kg) gazu ziemnego, zaś emisja CO2 zaledwie 97 gram na kilometr! Octavia G-TEC to jedna z nowości marki Skoda na salon samochodowy w Genewie. Auto jeszcze w tym roku trafi do sprzedaży na europejskich rynkach.

Skoda Octavia  G-TEC CNG (gaz ziemny, metan, biogaz, TGI)
Fot. Skoda Octavia  G-TEC CNG (gaz ziemny, metan, biogaz, TGI) Źródło: cng.auto.pl

Skoda Octavia G-TEC to bardzo ekologiczny i super oszczędny pojazd, napędzany sprężonym gazem ziemnym (CNG). Dzięki zastosowaniu fabrycznej instalacji zasilania metanem udało się osiągnąć niespotykane wyniki w tej klasie pojazdów pod względem kosztu przejechania 100 kilometrów oraz emisji dwutlenku węgla.

– Silniki zasilane gazem ziemnym to element strategii zrównoważonego rozwoju marki Skoda. Wdrażamy je teraz do naszych najpopularniejszych modeli w ofercie. – mówi dr Frank Welsch, Członek Zarządu marki Skoda ds. rozwoju technicznego. – Zastosowanie CNG do zasilania pojazdów ma ogromny sens, gdyż pozwala na pogodzenie względów ekologicznych z dostępnością cenową pojazdu. Octavia G-TEC czyni naszą ofertę rynkową w obszarze pojazdów kompaktowych jeszcze bardziej atrakcyjną.

Skoda Octavia  G-TEC CNG (gaz ziemny, metan, biogaz, TGI)
Fot. Skoda Octavia  G-TEC CNG (gaz ziemny, metan, biogaz, TGI) Źródło: cng.auto.pl

Pod maską Skoda Octavia G-TEC pracuje silnik 1.4 TGI zasilany CNG. Jest to już znana jednostka, pracująca pod maską takich pojazdów jak Audi A3 g-tron, Seat Leon TGI oraz Volkswagen Golf TGI. Gazowy motor rozwija maksymalną moc 110 KM (81 kW). Skoda Ocatvia G-TEC dzięki temu rozpędza się do 100 kilometrów w 10,7 sekundy, a prędkość maksymalna auta wynosi 194 km/h. Średnie spalanie auta na 100 kilometrów wynosi 4,8 m3 (3,5 kg).

W dziedzinie ekologii Skoda Octavia G-TEC okazuje się pierwszorzędnym liderem. Emisja dwutlenku węgla wynosi w tym aucie zaledwie 97 g na kilometr. Tak znakomity rezultat udało się osiągnąć dzięki połączeniu zasilania gazem ziemnym z rozbudowanym systemem oszczędzania i magazynowania energii. Auto jest fabrycznie wyposażone w system start-stop, zaś podczas hamowania odzyskuje część energii. Dzięki temu auto już dzisiaj spełnia surowe wymogi normy emisji spalin EURO 6, które wejdą w życie dla samochodów osobowych we wrześniu 2014 roku.

Skoda Octavia  G-TEC CNG (gaz ziemny, metan, biogaz, TGI)
Fot. Skoda Octavia  G-TEC CNG (gaz ziemny, metan, biogaz, TGI) Źródło: cng.auto.pl

Średni zasięg auta przy zasilaniu gazem ziemnym wynosi ok. 420 kilometrów. Jest to możliwe dzięki dwóm zbiornikom gazu ziemnego o łącznej pojemności 20,4 m3 (15 kg) CNG. W aucie zastosowano pełnowymiarowy zbiornik benzyny (50 litrów), co pozwala na przejechanie dalszych 920 kilometrów przy napędzie tym paliwem.

Skoda Octavia G-TEC w wersji przedpremierowej była także szeroko omawiana w czasie VII Konferencji NGV, która odbyła się 19 lutego 2014 roku w Pradze. Przedstawiciel Portalu cng.auto.pl, wypytywał wówczas reprezentanta Skoda Auto o szczegóły techniczne tego ekologicznego i oszczędnego auta. Okazało się więc, że kolejny raz Portal cng.auto.pl pozostaje w „main streamie” i wyprzedza swoimi działaniami poczynania rynku.

Zobacz szczegółową specyfikację techniczną Skoda Octavia G-TEC >> kliknij tutaj